Articole‎ > ‎

Porția de sănătate - Orezul Brun

posted Jul 15, 2012, 4:56 AM by Green Option Comenzi
Este clar faptul că orezul brun este net superior celui alb, cel din urmă fiind doar o rămășiță a celui brun, din punct de vedere nutritiv.


Orice tip de cereale servite integrale are mai mulți nutrienți și grăsimi sănătoase decât atunci când este procesat. Stratul exterior al orezului, cel maro, imediat de sub învelișul necomestibil, este extrem de sănătos pentru organism. Acesta se înlătură de obicei și se folosește pentru obținerea uleiului comestibil, rămânând doar partea de interior, albă, a bobului.

Beneficii:
Atât orezul alb, cât și cel brun au cam același număr de calorii, carbohidrați, proteine și grăsimi. Dar cel brun are în plus numeroase vitamine și minerale:

- Magneziul: ajută la reducerea simptomelor astmului, scade tensiunea arterială, reduce frecvența migrenelor și riscul infarctului sau al atacului cerebral.
- Manganul: ajută oasele să rămână sănătoase mai mult timp și sintetizează colesterolul și acizii grași.
- Seleniul: îți protejează celulele de radicalii liberi și reglează funcționarea tiroidei.
- Vitaminele B1, B2, B3, și B6 și fibrele îți întăresc de asemenea organismul.

Scade colesterolul: orezul brun conține gama-orizanol, un compus care are abilitatea de a scădea colesterolul. Și uleiul făcut din orez brun este mai sănătos decât cel din floarea-soarelui, cel dintâi scăzând numărul trigliceridelor.

Ajuta in cazul diabetului de tip 2: orezul integral este mai bun pentru cei care suferă de diabet de tip 2 și hiperglicemie decât cel procesat. Studiile au demonstrat că glicemia era cu 12-19 procente mai scăzuta la cei care consumau orezul ca atare decât curățat de stratul nutritiv.

Previne cancerul: inositol-hexafosfatul este o moleculă găsită în fibrele orezului brun, despre care s-a demonstrat ca are proprietăți anti-cancerigene.

Mentine silueta: o regulă de bază a alimentației sănătoase este să consumi alimente cu un indice glicemic scăzut, precum legume și fructe proaspete, dar și cereale integrale. Un studiu de la Harvard, efectuat pe 74.000 femei, arată clar faptul că cele care consumă cereale integrale cântăresc mai puțin decât celelalte și au cu 49 procente mai puține șanse să devină obeze.

Articole anterioare:

Porția de sănătate - Salata Verde
Porția de sănătate - Ceapa