Articole‎ > ‎

Porția de sănătate - Fasolea Verde

posted Apr 29, 2013, 11:31 AM by Green Option Comenzi   [ updated Apr 29, 2013, 11:39 AM ]
    Despre fasole avem numai veşti bune! O mulţime de studii dezvăluie faptul că n
utrienţii şi ingredientele naturale din fasole ajută la dietă şi la combaterea şi prevenirea a nenumarate boli.
    O jumătate de ceaşcă de fasole uscată are în general cam 120 de calorii, un indice glicemic foarte scăzut şi foarte mulţi carbohidraţi complecşi care menţin nivelul optim de zahăr în sânge, se absorb încet şi menţin senzaţia de satietate pentru mai mult timp. Ca atare fasolea este un aliment de luat în seamă de diabetici. Fasolea este o sursă de vitamina B, potasiu, seleniu, magneziu şi chiar calciu. Conţine de asemeni şi fibră solubilă şi insolubilă (prima ajută la digestie şi previne constipaţia iar cealaltă reduce nivelul grăsimilor din sânge). În timpul digestiei fibra solubila formează o substanţă ca un gel care ajută organismul să “se descurce” cu factori nocivi cum sunt grăsimile, colesterolul şi carbohidraţii simpli. Numai o farfurie de fasole gătita conţine aproximativ 15 grame de fibră – mai mult de jumătate din necesarul zilnic de 25 grame.
    Fasolea are foarte puţină grăsime şi aproape deloc colesterol. Are virtuţi deosebite, printre altele fiind cunoscută şi sub denumirea de „mâncator de zahăr” pentru că este foarte bogată în fibre vegetale care împiedică absorbţia zahărurilor şi reduc secreţia de insulină. Consumul zilnic al unei cantităţi de circa o farfurie de fasole verde, spre exemplu, poate ajuta la scăderea valorii colesterolului cu până la 20%.

    Mâncând fasole în mod constant, puteţi obţine nenumarate avantaje pentru că:
• Micşorează riscul de cancer la colon
• Fasolea reduce colesterolul din sânge, ca şi LDL sau “colesterolul rău” care provoacă boli de inima
• Fasolea reduce riscul de apariţie a diabetului de tip II
• Fasolea imbunătăţeşte controlul diabetului de tip 1 & 2 şi, deci îi ajută pe diabetici
• Întăreşte sistemul imunitar

    Fasolea este recomandată în curele de slăbire şi în dietele echilibrate pentru că are un nivel ridicat de carbohidraţi cu eliberare lentă, proteine, fibră, este săracă în calorii, grăsimi şi sodiu şi nu are colesterol! O jumătate de farfurie de fasole pe zi poate fi de folos în respectarea unei diete echilibrate.


Articole anterioare:
Comments