Articole‎ > ‎

Porția de sănătate - Ceapa

posted Jun 25, 2012, 10:57 AM by Green Option Comenzi   [ updated Jul 3, 2012, 6:40 AM ]
   Cu o valoare culinară deosebită, ceapa este un aliment care n-ar trebui să
lipsească din meniul nostru zilnic. Poate fi mâncată crudă, fiartă, coaptă, prăjită sau chiar uscată, în diverse preparate. Întrucat prepararea termică îi distruge calitățile nutritive, se recomandă să fie consumată crudă. Pentru persoanele cu stomac sensibil, ceapa se poate lăsa la măcerat în ulei de măsline pe timpul nopții și apoi poate fi utilizată a doua zi în salate. De asemenea, mai poate fi „înmuiata” dacă o introducem în timp intr-un recipient cu apă, sare și suc de lămâie.

   Ceapa are calități medicinale uluitoare și înlocuiește o pungă de medicamente! Principalii constituenți sunt vitaminele C, E, B6, potasiul, fosforul și calciul, sodiul, fierul, sulful, iodul, siliciul etc. În plus, este slabă caloric (100 g = 38 kcal) și ajută la arderea grăsimilor. Cei care o mănâncă sunt mai puțin expuși bolilor cardiace, răcelilor, cancerului sau reumatismului. Apreciată pentru virtuțile sale terapeutice, tonice si antiinfecțioase, ceapa este un factor de sănătate și de longevitate.